MAKSIMUM FORMY
Diety Zdrowa żywność Zdrowie

Kilka sposobów na wzmocnienie odporności

Od dawana wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć. To właśnie dlatego warto dbać o swoją odporność. Znamy na to co najmniej kilka naturalnych sposobów. Przede wszystkim spożywajmy świeży czosnek, który niszczy bakterie i wirusy. Jest to naturalny antybiotyk. Ponadto czosnek jest w stanie zapobiegać powstawaniu infekcji grzybicznych. Kolejny ważny produkt w kuchni to kiszonki.

Niestety nie są one u nas ostatnio zbyt popularne a warto wrócić do tych produktów. Podczas kiszenia powstaje kwas mlekowy, który chroni organizm przed chorobami. W zdrowej diecie na odporność nie może zabraknąć warzyw zawierających witaminę C oraz beta karoten. Szczególnie poleca się czerwoną paprykę, pomidory, natkę pietruszki i kalarepę. Aby przygotować sobie swego rodzaju bombę witaminową najlepiej z pomocą blendera zrobić koktajl owocowy albo owocowo-warzywny. W okresie zimowym celem wspomagania odporności warto także sięgać po środki z apteki takie jak tran czy cynk. Dużo cynku znajdziemy także w orzechach i roślinach strączkowych. Z kolei tran warto spożywać po to aby uzupełnić niedobory witaminy D zimą, która bardzo poprawia odporność. W leczeniu przeziębień oraz na podwyższenie odporności zalecana jest także kasza jaglana. Zawiera ona witaminy z grupy B, tryptofan, lecytynę, potas i żelazo.